woensdag 20 maart 2024

Zwaan

De eerste poging om het zwaantje te haken leidde schipbreuk, zoals je hier kunt lezen. De tweede keer lette ik beter op en ging het meteen goed.
Ten opzichte van het oorspronkelijke patroon heb ik een paar kleine wijzigingen doorgevoerd. Zo heb ik geen vleugels gemaakt en heb ik de zwaan verzwaard met een steen. Hierdoor blijft de vogel staan of eigenlijk drijven. Het origineel was namelijk een wagenhanger.
Bij toeval kwam ik een dag na de voltooiing van het haaksel in Amsterdam deze zwanen tegen.

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Een Utrechter en een Amsterdammmer. Allebei erg goed gelukt!

miekequilt zei

Wat een leuke zwaan. Grappig dat je die andere zwanen ook zag. Zo gaat het meestal als je ergens mee bezig bent hè. Dan ben je daar gewoon op gefocust.

Gonda Westra-Steursma zei

Inderdaad een grappig toevalstreffer. Mooie zwanen, ook die van het glas in lood.
Gr. G.