woensdag 22 augustus 2012

Roermond (2)


Vandaag een klein toeristisch praatje. Nadat ik de tentoonstelling van Naald en draad heb bezocht, ben ik namelijk de stad nog even in gegaan.


Daar ontdekte ik dat Roermond vele gezichten heeft. Natuurlijk heb ik de minder aantrekkelijke kanten niet vastgelegd, maar ik moet zeggen ik zag genoeg mooie plaatjes.


Vooral het water (de Roer en de Maas) is aantrekkelijk. Wat een bootjes in de jachthaven! (onderste foto)


Ik had een speciaal doel in Roermond, omdat ik graag een bezoek wilde brengen aan het gemeentemuseum. Sinds kort is het omgedoopt tot Cuyperhuis, naar de architect in wiens huis het museum is gevestigd. In het bijzonder de wisselexpositie van sjablonen en ontwerpen uit Cuypers' werkplaats vond ik zeer de moeite waard.




1 opmerking:

De borduurvrouw zei

Wat leuk dat je een fotoreportage van de stad laat zien. Ik vond Roermond verrassend mooi, voelde me net op vakantie in een Zuidelijk land.