vrijdag 31 augustus 2012

Tada!


In al z´n glorie presenteer ik hier het zwarte gehaakte kleed, dat bedoeld is als blikvanger op de eetkamertafel als er niet gegeten wordt. Er zijn net iets meer dan vier bollen Nina katoen (eenmalige partij bij de Wibra) verwerkt met haaknaald nummer 2 1/2. De doorsnee is zo 74 centimeter geworden, iets kleiner dus dan voorgeschreven.

Het patroon komt uit de Antique Pattern Library. Ietwat moeilijk toegankelijk vanwege de Engelse haaktermen en vanwege een tweetal flinke fouten in het patroon. Eigenlijk ben ik van plan om het kleed nog eens te haken, maar dan in het wit. Dat staat namelijk mooier in ons interieur. Wil je meedoen? Sluit je dan aan en haak mee. Ik vertaal het patroon en publiceer die vertaling op mijn blog, samen met eventuele foto's. Morgen gaan we van start met de eerste 15 toeren.

8 opmerkingen:

AnitaS zei

Mooi geworden hoor. Ik doe het je niet na.

Corina zei

Leuk! Wie weet doe ik wel mee, al zal ik wat later beginnen...

Jane zei

Miriam, this is truly beautiful.

Miny zei

Erg leuk doe er zeker aan mee.

Groeten Minyp

Aty zei

erg mooi, ik ga zeker meedoen maar ik heb wel een vraag. Moet je gelijk starten en dan elke keer gelijk meedoen want als dat zo is kan ik niet meedoen.
Groetjes

Anoniem zei

Het gehaakte kleed is mooi geworden,ook al hou ik niet van zwart.
Voor gordijnringen kun je eens kijken bij de kringloopof een rommelmarkt.
Vaak zijn ze daar wel te vinden.
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Mooi kleed geworden, ik doe graag met je mee.

groetjes Gerda

Betsy zei

Hij is mooi geworden!
Ik ben benieuwd hoe het kleed er uit gaat zien met wit garen.

Fijn weekend en een lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn