woensdag 15 augustus 2012

Warm vest

Gisteren heb ik de kraag van het vest afgerond, knopen aangezet en de laatste draadjes weggewerkt met de bedoeling vandaag foto's van het resultaat te maken. Uiteindelijk is dat ook gebeurd, maar het was wel een erg warme dag voor het showen van zo'n vest!

Verder ben ik tevreden met het patroon en met het resultaat. Misschien iets teveel ruimte bij de armsgaten, verder is het vest prima geworden. Wel een klus om het geheel in gerstekorrel te breien, maar gelukkig was het tamelijk dikke "wol" namelijk Soft Tweed van Schachenmayer.

Het materiaal bestaat voor de helft uit scheerwol en voor de helft uit polyamide. Ik vond het lekker breien met naalden 4 1/2. Wel was het zo dat de draad vrij gemakkelijk brak.

8 opmerkingen:

Hetty zei

Wat een mooi vest is het geworden,leuke kleur.
Ik ben met deze bezig van drops ook gerstekorrel.
DROPS 132-31
Groetjes Hetty.

Jane zei

Oh, I love this, it's looks great on you

Betsy zei

Oh, wat is het vest mooi geworden!
Dapper dat je hem met dit weer voor ons hebt willen showen :)

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Elizabeth zei

Oh.., wat een heerlijk vest heb jij straks voor de herfst!
Nu even geen weer op te showen, maar dat verandert wel weer..

Groetjes, Elizabeth

AnitaS zei

Een erg leuk vest. Ik vind de kleur ook helemaal goed.

Corina zei

Mooi vest, hij valt heel goed! Laat die herfst maar komen.

marion zei

prachtig vest en helemaal mijn kleur, staat je erg leuk

Dineke zei

Leuk vest is dat geworden. Tijdens de warmte in mei had ik ook een dik vest af. Ik heb nog steeds niet geshowt wegens te warm LOL