dinsdag 10 januari 2023

De omwenteling

Al verschillende keren heb ik op het punt gestaan om dit boek te kopen, dus was er geen enkele reden om het niet te lezen toen ik De omwenteling of de eeuw van de vrouw cadeau kreeg als e-boek. Het onderwerp is de geschiedenis van de vrouw in Nederland in de twintigste eeuw. Zowel vanuit een meer persoonlijke invalshoek - waardoor het makkelijk leest- als meer algemeen bekeken. Er komt veel voorbij dat ik herken uit verhalen van mijn moeder, zoals ontslagen worden als je ging trouwen. Maar natuurlijk heb ik een deel zelf ook meegemaakt van de beschreven periode. Vaak heb ik ook de klok horen luiden, maar weet ik niet waar de klepel hangt. Waarom heette de actiegroep Dolle Mina? Wat is eigenlijk een VOS-cursus? Wat mij betreft is het zeer de moeite waard.

3 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Dat ben ik helemaal met je eens. Heb het in een ruk uitgelezen

Dientje zei

Lijkt me een leuk boek. Ik zal nog veel weten. Groet, Dientje

Céline zei

Het lijkt mij een mooi boek, heb hem gereserveerd bij de bibliotheek.