zaterdag 14 januari 2023

I light U

Een paar dagen per week parkeer ik in alle vroegte mijn fiets bij stalling De Knoop aan de Jaarbeurszijde van Utrecht Centraal. Als vanzelf kom je dan acht oversized schemerlampen tegen, die onderdeel uitmaken van de het I light U-festival. Beslist een lichtpuntje in deze donkere en natte januarimaand.
Het kunstwerk 'On my way' op het Jaarbeursplein staat hier op de voorgrond, maar is wat minder goed te zien op mijn foto ook door al het andere licht op het plein. Gelukkig wel op de website, waar je ook de verdere toelichting bij dit werk kunt lezen.

4 opmerkingen:

Bertiebo zei

Nou, wat je zegt: echt een lichtpunt.

Bertiebo zei

Ik kon een hele tijd niet bij je reageren. Ik kan alleen maar op mijn telefoon
Net ontdekt dat als ik eerst klik op 'internetversie weergeven' dat het dan wel lukt

Elizabeth zei

Inderdaad erg groot maatje maar wel een leuke lamp qua vorm!

Gonda Westra-Steursma zei

Altijd bijzondere kunstobjecten te zien in Utrecht. Ik weet nog heel goed de plastic dolfijn en de enorme theepot dit ook al op verschillende plekjes te zien was en is. Leuk het meterslange verlichte kunstwerk met de verbeelding erbij. Het is daar erg vaak heel druk.