zondag 22 januari 2023

Muzikaal filmpje (1)

Een paar maanden geleden vroeg ik me op mijn blog af, of het ook gewaardeerd zou worden als ik wat ervaringen als muziekdocent zou delen. Het antwoord was positief, al had ik de juiste vorm hiervoor niet meteen paraat. Van de week dacht ik opeens aan de grappige muzikale filmpjes waarmee ik mijn les vaak afsluit. Zou dat niet leuk zijn, ook voor volwassenen?

Het zijn trouwens lang niet allemaal eigen vondsten, vaak lees ik een tip in de Facebookgroep Inspiratie muziekles Primair Onderwijs of in een muziekmethode of op een educatieve website. Zo onderhand is het in ieder geval een hele verzameling.

Vandaag trap ik af met de Rhapsody in Blue van George Gershwin uit 1924, die gebruikt wordt in de Disneyfilm Fantasia 2000. Op het eerste gezicht misschien een beetje bleke tekenfilm, maar het is een flitsende animatie van het leven in een grote (Amerikaanse) stad in het Interbellum.

2 opmerkingen:

Gonda Westra-Steursma zei

Leuk filmpje met leuke muziek en leuke animatie!
Ben benieuwd naar de volgende...

miekequilt zei

De muziek kende ik, maar het filmpje niet. Ik heb er van genoten. Het past echt prachtig bij de muziek. Ik ben benieuwd wat je volgende keer laat zien ( en horen).