zaterdag 30 juli 2011

Nieuwe plannen

Lang, lang geleden knoopte ik samen met mijn moeder en jongste broer een vloerkleed van 2 x 3 meter. Het was een enorme klus, maar het was zeker de moeite waard. Het is nu vijfentwintig jaar later en het kleed ligt nog steeds in de woonkamer van mijn moeder.

Zo'n groot kleed wil ik nu niet maken, want dat is een meerjarenplan. Een slaapkamermatje lijkt me echter wel leuk. Van mijn moeder heb ik haar flinke restanten smyrnawol gekregen en stramien heb ik al jaren liggen. Op de Weversmarkt in Hoorn vond ik een molentje voor het snijden van de draadjes en gelukkig was er bij de doe-het-zelf-kraam op de markt een knoopnaald. Eventjes mezelf bezinnen op het patroon en knopen maar!

6 opmerkingen:

Hallo Peetje zei

Nou, ik ben nu al heel nieuwsgierig gemaakt naar hoe het eruit komt te zien. 25 jaar is een lange tijd, dus dan gaat je matje zeker ook zo lang mee ;-)

grtjs - petra

Betsy zei

Tjonge wat een klus! Ik ben heel benieuwd hoe het er uit gaat zien. Het is wel leuk werk om te doen.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

chrisje zei

Tof om zoiets na zovele jaren terug te doen. Ben benieuwd naar het resultaat. Een 20-tal jaren geleden heeft zelfs mijn man een paar kussens gemaakt in smyrna, en voor mijn dochter was dit voor haar vroeger haar eerste handwerk. Het handwerk van vroeger komt allemaal terug. Groetjes

marion zei

veel plezier, wat een oude techniek die weer leuk is.......

sarams1987a zei

Veel plezier alvast

Lia zei

Interessant werk! Ik ben benieuwd naar het resultaat!