woensdag 20 juli 2011

Tunisch haakwerk


Het schooljaar is nog steeds niet ten einde in het noorden van het land. Dus zijn we aan het afronden, boenen en opruimen. Bij dat opruimen vind je soms wel eens iets leuks. Zoals van de week: in een doos breinaalden zaten twee Tunische haaknaalden nr. 3. Niet direct iets waarmee kinderen op een basisschool aan de slag gaan, zodat ik ze mee naar huis heb genomen.


Thuis heb ik meteen een klein proeflapje gemaakt in de voor mij nieuwe techniek. Met behulp van een van mijn handwerkboeken had ik de basissteek snel onder de knie. Moeilijk is het niet, als je tenminste al kunt haken. Later vond ik ook nog een video van Drops waarin het Tunisch haken wordt voorgedaan.

Wist je trouwens dat het in het Engels zowel Tunisian crochet als Afghan stitch wordt genoemd? Handig om te weten als je op zoek gaat naar patronen op internet. Alvast een paar leuke toepassingen:

3 opmerkingen:

Betsy zei

Dat ziet er leuk uit. Ik heb al heel lang zo'n haaknaald liggen. Ga het toch ook eens proberen.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Willy zei

Ik heb een lapje met de Tunische steek in mijn handwerkschriftje van school staan. Zou niet meer weten hoe die moet, maar met de video zal het wel lukken.
Leuk is ie.
Groetjes

sarams1987a zei

ziet er niet gemakkelijk uit.

Is het moeilijk ?

Mvg Sarah