woensdag 6 juli 2011

Voering voor granny tas


Leuk zo'n granny tas, maar hoe maak je de voering? Dat was de vraag die mij gesteld werd door een lezeres van deze blog. Eigenlijk is het idee heel simpel: je zet de voering op dezelfde manier in elkaar als het gehaakte deel. Je legt de vier delen net zo neer als de vier stroken haakwerk en naait eerst de korte kanten vast. Vervolgens wordt elke lange kant vastgenaaid aan de dichtstbijzijnde lange kant. Voor deze eerste twee stappen kun je de naaimachine gebruiken. Tot slot zet je de voering in de tas vast en dat kan m.i. alleen met de hand.

Tot zover de theorie. In de praktijk is het soms toch wat lastig, want het komt nogal precies. Bovendien raak je gemakkelijk het overzicht kwijt, ten minste ik ben wel de fout in gegaan hoewel ik al zo'n voering genaaid had. Maar goed, ook de tweede granny tas is helemaal klaar!

2 opmerkingen:

hartkussen zei

ooit heb ik zoiets gemaakt van stof.
het was al een klus om de buitenkant in de juiste vorm te krijgen, maar de binnenkant.......
de buitenkant kun je zien hoe de vierkantjes komen te zitten, maar de binnenkant is uit 1 stuk.
het is gelukt, maar het kostte zweet!!!!!!

Laura zei

Mirjam ik vind hem super, de kleurtjes en het model. Prachtig gemaakt. Groetjes en fijn weekend. Laura