zaterdag 22 september 2012

CAL (deel 4)


De volgende rand van de CAL is een tikje kleiner, maar het is steeds iets meer werk. Er zijn al aardig wat haaksters "bij", dus morgen zal ik de foto's laten zien van hun werk. Ook is er nog weer iemand alsnog begonnen met de CAL. Dat kan natuurlijk ook.

Toer 39: Haak 8 lossen, 1 vaste in het midden van de groep stokjes, 8 lossen, 1 vaste tussen de twee groepen stokjes in. Herhaal. [Ik kon hier alleen aan beginnen door deze toer op de verkeerde kant te haken, bij mij kwam het namelijk zo uit dat de laatste groep stokjes nog niet af was. Deze heb ik eerst afgemaakt en daarna ben ik omgekeerd gaan haken. Bij toer 40 ben ik weer verder gegaan op de "normale" wijze. Maar het kan best aan mij liggen!]
Toer 40: Haak halve vasten tot je in het midden van het boogje bent, *9 lossen, daarna 1 vaste in het volgende boogje*. Herhaal wat er tussen de ** staat.
Toer 41: Haak halve vasten tot je in het midden van het boogje bent, 3 lossen en 1 stokje in dezelfde halve vaste, 2 lossen en 2 stokjes in dezelfde steek, * 3 lossen, 2 stokjes 2 lossen en 2 stokjes midden in het volgende boogje* Herhaal wat er tussen de ** staat.
Toer 42: Halve vaste naar het midden van de 2 lossen, 5 lossen, 1 stokje in dezelfde, * 2 lossen, 1 vaste om het boogje van 3 lossen, 2 lossen, (1 stokje, 2 lossen, 1 stokje) onder het volgende boogje* Herhaal het gedeelte tussen de **.
Toer 43: Schelp in schelp (oftewel shell in shell), 3 lossen, 1 vaste in de vaste van de vorige toer, 3 lossen. Herhaal. [Dit staat zo in de originele tekst, maar ter verduidelijking: met "schelp in schelp" wordt 1 stokje, 2 lossen, 1 stokje bedoeld in de schelp van de vorige toer. Daarna 3 lossen, 1 vaste in de vaste van de vorige toer, 3 lossen].
Toer 44: Halve vaste naar het midden van de schelp, *8 lossen, 1 vaste in de volgende schelp*. Herhaal het gedeelte tussen de **.
Toer 45: Haak een stokje in elke steek.

Is het duidelijk zo? Als je bijvoorbeeld toer 43 niet begrijpt, dan kan ik een wat uitgebreidere beschrijving geven.

ATTENTIE: In zowel toer 41 als toer 42 was ik verkeerd begonnen met de omschrijving. Nu is een en ander gecorrigeerd.

NB Zou je nog even op mijn blog willen stemmen als je het nog niet hebt gedaan? Hartelijk dank, hieronder vind je alle informatie.

6 opmerkingen:

Hetty zei

Bedankt voor deel 4 Miriam.
Fijn weekend groetjes Hetty.

Anoniem zei

Dank je wel voor het vierde deel dat wordt weer fijn haken ;o)
prettig weekend....

Aty zei

Dank je wel voor deel 4 en ik heb al gestemd op je!
Fijn weekend!

Berkeboom zei

Dank je wel Miriam voor het 4e deel van het haakwerk.Verder een fijn weekend. Groetjes Gré

mery,s maaksels zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
mery,s maaksels zei

dank je wel voor deel 4, maar als ik toer 43 doe ,3 lossen en dan in de vaste van vorige toer wordt het wel erg strak ,of hoort dat zo .groetjes mery.fijne zondag toegewenst