zaterdag 29 september 2012

CAL (deel 5)


Hierna nog twee afleveringen en dan is het kleed voltooid. In totaal zijn er 60 toeren. Mijn kleed begint al behoorlijke afmetingen te krijgen en ook het gewicht neemt toe. En bij jullie?

Vorige keer had ik een fout gemaakt in de omschrijving, dat hoop ik nu te voorkomen. De tekst is in ieder geval drie keer nagekeken. Kan je toch iets niet volgen? Mail me dan asjeblieft!

Toer 46: Haak 2 stokjes met 2 lossen ertussen in dezelfde steek, sla drie steken over en herhaal dan. [het eerste stokje bestaat uit 3 lossen]
Toer 47: Haak 2 stokjes met 3 lossen ertussen in elke twee lossen uit de vorige toer. Herhaal.
Toer 48: 2 stokjes in de eerste ketting van 3 lossen, 1 stokje in elk van de volgende 2 stokjes, 1 stokje in de volgende ketting van 3 lossen, (8 lossen, sluit met een halve vaste bovenin het vorige stokje om een lus te maken, 1 stokje in dezelfde ketting van 3 lossen, 1 stokje in de volgende 2 stokjes, 2 stokjes in de volgende ketting van 3 lossen, 1 stokje in de volgende 2 stokjes, 1 stokje in de volgende ketting van 3 lossen) Herhaal.
Toer 49: 15 stokjes in de ring van 8 lossen, sla 2 stokjes over, 4 vasten in de volgende 4 stokjes. Herhaal. [NB ik kon niet beginnen met de 15 stokjes, maar begon met het andere deel van deze toer]
Toer 50: Halve vasten tot de 7e steek van de lus, *1 vaste in het 7e, 8e en 9e stokje, ketting van 4 lossen* Herhaal het gedeelte tussen de **.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Het wordt al aardig groot bij mij is het kleed tot nu toe 70 cm , vandaag weer lekker verder haken , dank je wel voor het 5de deel
groetjes Marjolein

Hetty zei

Het word al mooi groot,maar de zwaarte valt wel mee.
Bedankt voor deel 5.
Groetjes Hetty.

Aty zei

Het wordt zeker al mooi, de zwaarte valt ook mee komt misschien door dunnere katoen op haaknaald 1,75. De mijne meet nu 55 cm. Bedankt voor deel 5. Fijn weekend.

Dirkje Spreeuw zei

Mooi kleed wordt dat! Wat jammer dat ik niet genoeg tijd hem om eraan mee te doen.
Groetjes,
Paula

zohra zei

knap kleed hebben jullie bij elkaar gehaakt
Liefs Zohra

Anoniem zei

Zoals je gezien hebt heb ik en nieuwe foto gestuurd en heb ook op je gestemd!
Groetjes Janneke

Berkeboom zei

Dank je wel voor dit gezamenlijk project. Ik heb besloten om tot zover te gaan. De maat is zo goed voor de bank. Groetjes Gré